Echipa de implementare

Cristina GUSETH - manager proiect

Cristina Guseth este directorul Fundației Freedom House România. A inițiat și coordonat programe de pregătire pentru jurnaliști și pentru manageri de presă, a inițiat și coordonat programul Școlii BBC în România. Doamna Guseth a organizat primele dezbateri referitoare la integrarea în Uniunea Europeană, în parteneriat cu Centrul pentru Studii Politice Europene, Ministerul Afacerilor Publice și delegația Comisiei Europene la București.
Din anul 1998, ocupă poziția de director la Freedom House România. Organizația este cunoscută la nivel mondial pentru rapoartele asupra statutului democrației în țări din întreaga lume. În România, fundația și-a câștigat renumele mai ales prin proiectele din domeniul mass-media.
Cristina Guseth este specializată în relații media, management de criză și PR marketing. Între 2005 și 2007 a fost managerul de proiect pe relații media pentru delegația Comisiei Europene la București.

Emilian TRAISTĂ - manager proiect

Emilian Traistă este membru al Asociației Naționale a Specialiștilor în Achiziții Publice. A inițiat și coordonat numeroase programe de training pentru autorități publice – atât naționale, cât și locale -, contractori și consultanți. Este expert în managementul contractelor, revendicărilor şi disputelor, participând la implementarea unora dintre cele mai importante proiecte de reabilitare a drumurilor naționale și de construcție a primelor tronsoane ale rețelei de autostrăzi din România.
Domnul Traistă are o vastă experiență în administrarea contractelor încheiate sub Condițiile de Contract FIDIC în toate etapele: pregătirea documentației de atribuire, managementul procedurii de achiziție – inclusiv de evaluare a ofertelor-, administrarea contractului. A urmat o serie de programe de instruire în Utilizarea Procedurilor de Achiziţie ale Băncii Mondiale, Băncii Europene de Investiții, Băncii Europene de Dezvoltare şi Uniunii Europene. A participat la un program de formare de un an pentru judecarea disputelor, în urma căruia a fost înscris în Lista Adjudecătorilor Români.
Emilian Traistă este membru al Fundaţiei Consiliilor de Soluţionare a Disputelor (DRBF) Ca reprezentant al ANSA, este membru al Consiliului Național Consultativ pentru Achiziții Publice. 

 

Marius BULANCEA - coordonator activități proiect

Marius Bulancea este consilier al Procurorului Șef.  Are o diplomă de master în drept și o experiență de peste 10 ani ca procuror.
Din martie 2006, Marius Bulancea a fost implicat în diferite proiecte finanțate de către Uniunea Europeană, proiecte care vizau combaterea spălării banilor și corupției, recuperarea bunurilor. A făcut parte atât din echipe de investigație, cât și din comisii de evaluare. Abilitățile sale în domeniul în care activează sunt întărite de abilitățile de management de proiect și comunicare.

Cornel CĂLINESCU - coordonator activități proiect

Cornel Călinescu este șeful Oficiului Național de Prevenire a Criminalității și Cooperare pentru Recuperarea Creanțelor provenite din Infracțiuni, din cadrul Ministerului Justiției, începând cu anul 2010. Domnul Călinescu are o experiență în criminologie și drept penal, expertiză de nivel înalt în probleme de corupție și crimă organizată, precum și experiență practică în relații internaționale și management de proiect.
Pe parcursul activității sale profesionale de 13 ani, Cornel Călinescu a fost implicat în elaborarea și cordonarea implementării strategiilor anticorupție și de prevenire a criminalității la nivel național și sectorial, în implementarea proiectelor naționale și internaționale, cooperarea cu structuri guvernamentale naționale și internaționale și cu structuri judiciare anticorupție, crearea și consolidarea relației cu societatea civilă și ONG-uri. În plus, a fost implicat direct în proiecte de asistență tehnică pentru țări din Sud-Estul Europei.

Sumar profesional:

În cadrul Ministerului Justiției
- 1999-2004 – consilier juridic, șeful serviciului de prevenire a corupției, director-adjunct al Direcției pentru relația cu Ministerul Public, prevenirea criminalității și anticorupție;
- 2009-2010 – Director General pentru Cooperare;

Cariera internațională
- 2004-2007 – expert anticorupție, Inițiativa Pactul de Stabilitate Anticorupție, Secretariatul general de la Sarajevo, BiH, acoperind toate țările din SEE;
- 2007 - 2009 - consilier anticorupție pe termen lung, Programul Comun al Comisiei Europene și al Consiliului Europei împotriva corupției, spălării banilor și finanțării terorismului în Republica Moldova.

Comisar-șef Constantin PREOTEASA - coordonator activități proiect

Constantin Preoteasa este șeful Serviciului de Combatere a Corupției și a Infracțiunilor Comise în sfera Instituțiilor Bugetare încă din 2005. Timp de trei ani a fost șeful birourilor de combatere a infracțiunilor economice în cadrul a trei secții de poliție din București, având o experiență de peste 10 ani în acest domeniu.

Laura ȘTEFAN - expert anticorupție

Laura Ștefan este coordonatorul activităților anticorupție pentru Expert Forum. Are o experiență profesională de peste 10 ani în practicile publice și private. Doamna Ștefan activează și ca expert internațional pentru Comisia Europeană, UNDP, OECD și alte organizații internaționale în domeniile reformei juridice, anticorupției și spălării banilor. În anul 2011, Comisia Europeană a numit-o membru al Expert Group on Corruption. Între 2005 și 2007 a ocupat funcția de director în cadrul Ministerului Român de Justiție, responsabilă de politicile anticorupție. A elaborat și a pledat pentru adoptarea legislației anticorupție, a elaborat programe de conștientizare publică și a lucrat la reforma Oficiului procurorilor publici.
De-a lungul timpului, Laura Ștefan a ocupat funcții reprezentative, precum: Șeful delegației și membru al biroului GRECO, înalt reprezentant pentru SPAI și SPOC, reprezentanul României la Rețeaua Anticorupție OECD și forumurile globale ONU pe tema corupției și a crimei organizate, membru al Rețelei Practicienilor Anticorupție UNDP. Anterior, a fost Consilier juridic în cadrul a două programe finanțate USAID.
Laura Ștefan a absolvit LLM (Masters of Law), program organizat de Universitatea Cambridge, UK în perioada 2003-2004.

Sorin FUSEA - editor ghid

Sorin Fusea este președinte al Asociației Naționale a Specialiștilor în Achiziții Publice. Este licențiat în științe economice şi juridice, are un master în criminalistică și este doctorand în drept.
Domnul Fusea a gestionat pregătirea și implementarea documentaţiilor pentru organizarea procedurilor de achiziţii publice în domeniul infrastructurii şi a verificat modul în care reprezentanţi ai diferitelor autorităţi contractante au respectat punerea în practică a prevederilor legislative în etapele procesului de achiziții publice. De asemenea, a activat în cadrul grupelor de lucru create de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) în vederea creării unor instrumente menite să conducă la eficientizarea procesului de achiziţii publice.
În urma schimburilor de experiență din cadrul proiectului, Sorin Fusea va coordona editarea ghidurilor operaționale. 

Régis PIERRE - coordonator activități proiect, speaker și participant

Régis Pierre este magistrat în cadrul Diviziei Penale și de Grațieri. Cu o experiență de peste 7 ani în combaterea infracțiunilor economice, Régis Pierre este șeful biroului de drept economic și financiar din cadrul Ministerului de Justiție Francez, începând cu anul 2011. Între anii 2003-2007, a ocupat funcția de magistrat de investigație al Inaltei Curți Saverne, ocupându-se de cauze penale și financiare.
Dl Pierre a fost, de asemenea, Președintele Camerei de Corecție, judecător-evaluator în dierite instanțe și membru al Comisiei Despăgubiri pentru victimele infracțiunilor.

Thorsten GEISSLER - coordonator activități proiect

Thorsten Geissler este directorul Programului Statul de Drept Europa de Sud-Est, Konrad Adenauer Stiftung, din anul 2010. A avut o carieră politică însemnată în Germania, unde a ocupat mai multe funcții: Senator pentru mediu, securitate și ordine publică, viceprimar și consilier al orașului Lübeck, membru al legislaturii de stat Schleswig-Holstein State. Domnul Geissler are expertiză în dreptul constituțional german, dreptul mediului, afaceri interne și numiri judiciare.

Maria DRAGU - coordonator activități proiect

Maria Dragu este expert în cadrul Departamentului de formare profesională continuă al Institutului Național al Magistraturii. În cadrul INM, doamna Dragu  proiectează și elaborează propuneri pentru programul de formare continuă pentru magistrați, proiectează curricula pentru activitățile de formare continuă, împreună cu tainerii, organizează seminarii.
Maria Dragu are un master în drept penal și o licență în științe juridice.

Ramona DIACONU - responsabil logistică și evenimente

Ramona Diaconu este office manager la Fundația Freedom House România, unde lucrează din 2007.
Principalele sale responsabilități sunt: identificarea liniilor de finanțare, logistica și organizarea evenimentelor fundației, contribuie la conceptul și parteneriatele necesare aplicațiilor, mentine relația cu alte organizații și cu partenerii, stabilește, împreună cu directorul, standarde și proceduri. Ramona Diaconu a dobândit experiență în relațiile cu publicul, între 2001 – 2005, la Brașov, în cadrul companiei Vodafone (Connex la acea dată). După o formare profesionala de 8 ani în finanțe-contabiliate, Ramona Diaconu a urmat cursuri de comunicare, relații cu clienții și management.

Ioana CANDREA - coordonator activități proiect

Ioana Candrea este ofițer de poliție judiciară – membru al Unității de Implementare a Proiectelor din cadrul Direcției Naționale Anticorupție încă din anul 2007.
În trecut, a mai fost implicată în implementare de proiecte în cadrul Inspectoratului General al Poliției Române – Directoratul pentru Afaceri Europene, Programe și Cooperare Internațională.
Ioana Candrea a absolvit Facultatea de Drept din Cluj-Napoca și este certificată în administrarea sistemului de monitorizare în cadrul Proiectelor Phare, precum și în management de proiect.

Ioana MOROVAN - editor online

Ioana Morovan este coordonatorul online al Asociației Actori Europeni (EurActiv.ro). Are o experiență de peste 10 ani în jurnalism economic, din care peste cinci  ani experiență în online media și proiecte multimedia. Este specializată pe subiecte legate de fonduri structurale și domenii conexe, precum: achiziții publice, finanțe publice, mediu de afaceri - abordate în diferite analize, interviuri, reportaje (peste 1.000 de articole și analize publicate).
În trecut, a fost manager de proiect și membru în echipa de implementare în cadrul mai multor proiecte cu finanțare europeană în domeniul online media, printre care: Parlamentor.ro (finanțat de Parlamentul European, 2011), Jurnalism inovator în Regiunea de dezvoltare București-Ilfov (2009-2010) - finanțare Regio.

Adrian Mihai LUNGU - coordonator vizibilitate proiect

Adrian Mihai Lungu este expert în comunicare/editor la EurActiv România. În cadrul rețelei media online, responsabilitățile sale constau în stabilirea strategiilor de comunicare și vizibilitate pentru EurActiv.ro, coordonarea strategiilor de comunicare și de vizibilitate online în cadrul platformei pentru clienți din sectorul public și privat.
În trecut, a ocupat funcția de editor și comunicator pentru ziarul euROpeanul, dezvoltat în cadrul unui grant oferit de Uniunea Europeană. Domnul Lungu deține o diplomă în Studii Europene Contemporane în cadrul Institutului European de Cercetare, Universitatea Birmingham, UK.

Elena STAICU - manager financiar

Elena Staicu este contabilul fundației Freedom House România. Doamna Staicu are o experiență de peste 40 de ani în contabilitate și finanțe. A ocupat mai multe poziții de top în domeniul managementului financiar, iar în cadrul fundației s-a ocupat, în ultimii trei ani, de managementul financiar și contabilitate.

Ministerul Justiției
Consiliul Superior al Magistraturii
Ministerul Public