Analizarea sectorului produselor alimentare


Notă: Mulțumim Consiliului Concurenței pentru analiza oferită.

În România există aceleaşi diferenţe între vânzarea prin intermediul canalelor moderne si cea prin intermediul comerţului tradiţional, cea mai importantă fiind varietatea produselor puse la dispoziţie sub acelaşi acoperiş. Modalitatea de servire, parcările auto, atmosfera din magazine, seviciile suplimentare (de impachetare, promoţiile etc.), birourile de informaţii si alte facilităţi fac şi ele diferenţa între cele două forme de comerţ. În prezent, la nivelul ţării, vânzările de bunuri de consum curent, prin intermediul comerţului tradiţional, reprezintă aproximativ 55-60% din totalul vânzărilor. Având în vedere acest considerent, excluderea, cel putin până la acest moment, a comerţului tradiţional din definiţia pieţei relevante a produsului, care cuprinde supermarketurile /hypermarketurile /discounterii, nu ar fi fost justificată.
În condiţiile în care comerţul tradiţional este actorul prezent iniţial pe piaţă, apariţia unor noi forme de comerţ, care se dezvoltă chiar prin intermediul clientelei comerţului tradiţional, ar demonstra că cele două forme de comerţ se concurează. Acest lucru poate fi valabil, până în momentul în care cea de-a doua formă de comerţ devine majoritară. Acesta ar putea fi momentul care să marcheze faptul că, la rândul lui, consumatorul a suferit o modificare de comportament, că apreciază într-o măsură mai mare varietatea şi posibilitatea realizării de cumpărături dintr-un singur loc, în defavoarea proximităţii anumitor magazine mai mici. În fapt, odată dezvoltat comerţul modern, se pare că retailul tradiţional reprezintă mai degrabă un complement, decât un concurent al acestuia.


 

   Evoluția pieței pieselor de schimb auto 

 

    Notă: Mulțumim Consiliului Concurenței pentru analiza oferită.

Cercetarea de piață efectuată în rândul societăţilor având coduri CAEN specifice (constructori auto, producători de piese, comercianţi de piese, dealeri şi reparatori auto).Dat fiind numărul extrem de mare al întreprinderilor înregistrate în 2009 în baza de date a Ministerului Finanţelor Publice, pe codurile CAEN specifice, în cazul a fost calculat un eşantion reprezentativ. Dintre producătorii de piese de schimb şi constructorii auto au fost selectaţi cei care se află pe segmentul automobile (în special, autoturisme şi autoutilitare uşoare, categorii de autovehicule care deţin 88% din parcul auto naţional).
 
După cum este bine ştiut, atunci când colectivitatea analizată este foarte mare, cercetarea sa exhaustivă este foarte dificilă, dacă nu chiar imposibil de realizat. De aceea, pentru studierea caracteristicilor unei colectivităţi de volum foarte mare se recurge, în general, la cercetarea prin sondaj statistic. Pe baza prelucrării datelor obţinute, se estimează parametrii corespunzători colectivităţii totale pe care dorim să îi cunoaştem, prin utilizarea principiilor teoriei probabilităţii.
Cercetarea prin sondaj se realizează în două etape:
1. din colectivitatea generală se extrage un eşantion de la care se culeg şi se prelucrează datele necesare cercetării; pe baza acestor date se calculează diverşi indicatori derivaţi (mărimi medii, mărimi relative, indici etc.);
2. indicatorii obţinuţi prin prelucrarea datelor din eşantion se extind, cu o anumită probabilitate, asupra întregii colectivităţi, în scopul caracterizării acesteia din punct de vedere statistic.
În cazul de faţă, s-a optat pentru o analiză mixtă: chestionarea atât celor mai mari întreprinderi (comercianţi, dealeri, reparatori), cât şi celor dintr-un eşantion probabilistic calculat din restul de întreprinderi.


 
Premiile pentru Jurnalism de Investigație
Supporting Investigative Journalism - Supporting Investigative Journalism, editia a IIIa

București, 8 februarie 2013

Comunicat de presă post-eveniment

 

Premiile pentru Jurnalism de Investigație

-câștigătorii programului Supporting Investigative Journalism-
Ediția a III-a, 2012

 

Freedom House România, alături de British American Tobacco România, au premiat joi, 7 februarie 2013, câștigătorii ediției a III-a a programului anual “Supporting Investigative Journalism”. Festivitatea s-a desfășurat la Hotel Intercontinental, sala Rondă, București, începând cu ora 19:00.

La această ediție au fost acordate 3 premii de câte 2.000 Euro și 4 premii de câte 1.000 Euro. Cei 7 jurnaliști premiați au abordat subiecte de interes public, de la afaceri controversate, la ilegalități din societatea românească. Moderatorul evenimentului a fost Dan Tăpălagă, editor coordonator al platformei online Hotnews.

Publicarea articolelor de presă și a materialelor de televiziune în cele mai importante canale media din România dovedește impactul pe care acest program îl are, în continuare, în promovarea și susținerea jurnalismului de investigație. Mai mult decât atât, anchetele jurnalistice au avut un ecou atât de mare, încât au dus la sesizări, destituiri și urmăriri penale.



 
« StartPrev12345678910NextEnd »


Mission Statement
Freedom House is an independent nongovernmental organization that supports the expansion of freedom in the world. Freedom is possible only in democratic political systems in which the governments are accountable to their own people; the rule of law prevails; and freedoms of expression, association, and belief, as well as respect for the rights of minorities and women, are guaranteed. Freedom ultimately depends on the actions of committed and courageous men and women. We support nonviolent civic initiatives in societies where freedom is denied or under threat and we stand in opposition to ideas and forces that challenge the right of all people to be free. Freedom House functions as a catalyst for freedom, democracy and the rule of law through its analysis, advocacy and action.