Proiecte Administratie Comunicare publica. Criterii profesionale in alocarea publicitatii de stat

 

alt

 

Descriere proiect


Proiectul "Comunicarea publica. Criterii profesioniste in alocarea publicitatii de stat"
este initiat de Fundatia Freedom House Romania si de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT),

finantat de     Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG),

sub egida      Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP),
cu sprijinul:
Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA),
Asociatiei Pentru Radio Audienta (ARA) si
European Project Consulting (EUPC)

 

Dat fiind ca gestionarea corecta a fondurilor publice pentru publicitate este o necesitate prioritara, atat la nivelul tarii, cat si din punctul de vedere al structurilor europene, din care face parte si Romania, proiectul isi propune sa sprijine reprezentantii autoritatilor de stat sa se familiarizeze cu modul optim de achizitie de publicitate pentru o mai buna comunicare cu mass-media si, mai ales, cu cetatenii. Astfel, proiectul contribuie la cresterea transparentei comunicarii publice si la imbunatatirea practicilor de achizitie publica in domeniul publicitatii.


 


Obiective
:

  •   organizarea unei conferinte si a unor seminarii asigurate de experti privind legislatia din domeniul achizitiilor publice de publicitate;
  •   organizarea si desfasurarea campaniilor de publicitate publica si utilizarea indicatorilor de performanta a produselor media;
      profesionalizarea functionarilor responsabili cu achizitiile de publicitate, astfel incat acestia sa se poata folosi in mod eficient de instrumentele existente, in alegerea si achizitia de servicii de publicitate pe criterii profesioniste;
      pregatirea acestor specialisti in vederea unei mai eficiente implementari a Legii privind Achizitiile Publice (si, in particular, achizitiile de publicitate);
      realizarea, tiparirea si distributia catre toate Autoritatile locale si centrale a unui "Ghid de buna practica in achizitia serviciilor de publicitate de catre institutiile publice".


Grupul tinta


Beneficiarii directi ai proiectului vor fi: Departamentele de Achizitii publice si Departamentele de Comunicare din cadrul Autoritatilor Centrale si Locale (Ministere, Agentii Guvernamentale, Autoritati de Management, Regii Autonome, Primarii si Consilii Judetene). Principalii beneficiari indirecti vor fi cetatenii, care sunt publicul-tinta al acestor proiecte publice.

Un numar mult mai mare, si mai ales verificabil, de cetateni va beneficia de informatiile publice daca acestea vor fi prezentate prin intermediul unor institutii media alese in functie de tiraj si de audienta, si certificate de un organism independent. Campaniile legate de politici publice vor fi mai eficiente si mesajul lor va fi receptat de mai multe persoane, cu precadere de cele carora li se adreseaza mesajul.

Alti beneficiari indirecti vor fi institutiile mass-media, care se vor putea bucura de o distributie profesionista si pe criterii de performanta a publicitatii de stat, toate avand posibilitatea de a actiona in regim concurential in momentul accesarii banilor publici.


 

Activitati

   Actualizarea Ghidului de bune practici in achizitia serviciilor de publicitate de catre institutiile publice

Ghidul actual, realizat in 2005, aflat pe site-ul www.publicitatepublica.ro, va fi actualizat, corectat, editat si tiparit de catre echipa de proiect. Ghidul va fi apoi postat in format electronic pe site-urile organizatorilor, partenerilor si autoritatii contractante si va fi distribuit, in forma tiparita, catre toate administratiile locale si centrale, precum si catre mass-media si reprezentantii societatii civile.

   Conferinta
 Conferinta si seria de seminarii se vor desfasura in perioada 13-15 noiembrie 2009, la Hotel Sinaia, Bd. Carol, nr.8, Sinaia.
 Principalele teme abordate vor fi:
    revizuirea si actualizarea Ghidului de buna practica in achizitia serviciilor de publicitate de catre institutiile publice, disponibil online pe site-ul www.publicitatepublica.ro;
    legislatia din domeniul achizitiilor publice de servicii de publicitate si modalitati de aplicare a acesteia;
    indicatorii de performanta utilizati pentru produsele media;
    bazele publicitatii;
    organizarea si desfasurarea campaniilor de publicitate.

La conferinta va participa cate un specialist din Departamentul de comunicare si din Departamentul de achizitii publice din cadrul diferitelor institutii cu caracter public ca: Ministere, Agentii Guvernamentale, Autoritati de Management, Regii Autonome, Primarii si Consilii Judetene.






Mission Statement
Freedom House is an independent nongovernmental organization that supports the expansion of freedom in the world. Freedom is possible only in democratic political systems in which the governments are accountable to their own people; the rule of law prevails; and freedoms of expression, association, and belief, as well as respect for the rights of minorities and women, are guaranteed. Freedom ultimately depends on the actions of committed and courageous men and women. We support nonviolent civic initiatives in societies where freedom is denied or under threat and we stand in opposition to ideas and forces that challenge the right of all people to be free. Freedom House functions as a catalyst for freedom, democracy and the rule of law through its analysis, advocacy and action.